Coronacrisis: de tijd om je website onder handen te nemen

Social media, Contentmarketing, SEO, Online activiteiten, Online strategie, Website

Renovatie of nieuwe website? AB is er voor jou!

Is jouw bedrijf gevloerd door de Corona-crisis en zit je ongewild thuis? Blijf niet bij de pakken neerzitten en gebruik je tijd om je online-activiteiten luister bij te zetten.

Zodat als je straks geen tijd meer hebt, meer bezoekers krijgt op je website en dus meer omzet genereert!

Wij gaan je een paar tips geven voor meer focus online. Ben je er klaar voor? Daar gaan we!

Tip 1: Bekijk je eigen website zeer kritisch en lees alles een keer rustig door!

Ik weet zeker dat je tegen één of twee dingen aanloop, waarvan je dacht: ‘stond dat nog steeds op mijn site?’

Dat komt voort vanuit een bepaalde ‘tunnelvisie’. Je denkt dat je alle zaakjes goed hebt geregeld en dat de website er goed en strak uitziet. Je had de teksten toch goed doorgenomen? Maar hoelang is dit nu geleden?

Wanneer heb je überhaupt iets voor het laatst geschreven voor je website?

Maar goed, kijk er eens goed na. Staan al je diensten er nog op. Zijn je foto’s up to date of heb je inmiddels mooiere foto’s of afbeeldingen. Kleine dingen die veel kunnen bepalen.

AB | Webdesign & Onderhoud

Gebruikt jou website wel de juiste woorden die de juiste mensen aantrekken. Met andere woorden: als ik op google een woord in type, heb ik dan de kans om op jou website te komen. In Google-Chrome kun je heel makkelijk een tool implementeren die zoekwoorden weergeeft. Bekijk deze zoekwoorden goed, en zorg dat ze ook voorkomen op jou website. Het gebruik van zoekwoorden is een onderdeel van je Search Engine Optimization ofwel SEO.

Dus… Op een rijtje:

  • Ga na of jouw informatievoorziening op jouw website compleet én up-to-date is
  • Begin met het schrijven van blogs of start hiermee
  • Klopt je SEO?
Tip 2: Neem jouw sitestructuur eens goed onder de loep

Er wordt wel eens gezegd: optimaliseer je website-flows. Maar wat is dat? Eigenlijk is het de inhoud, de volgorde en de navigatie die de flow van de website bepalen.

Stel je eens in als een willekeurige bezoeker en je zoekt informatie. Hoelang duurt het op jou website voordat ik die informatie kan lezen? Lopen je teksten lekker door. Zit er een begin, midden en einde aan. Zit er aan het einde van een tekst een knop of link naar een volgend onderwerp die hierbij aansluit.

Je bezoekers zijn kritisch en ongeduldig. Dus te lang zoeken naar een onderwerp van keuze, wordt direct afgestraft met een exit. Weg klant.

De klant moet binnen 6 – 8 seconden op de plaats van bestemming zijn. Dus wellicht werk aan de winkel voor je!

Tip 3: Wat heeft jou doelgroep nu nodig?

Nu je niet meer fysiek je toko kan runnen, moet je inventief zijn. Kun je online nog zaken regelen. Kun je online je diensten aanbieden etc.

Kortom, kijk eens goed naar je website of je wel optimaal de huidige situatie benut!

AB | Webdesign & Onderhoud
Tip 4: Ontwikkel een strategie om jou toko online te presenteren

In het kort: een online plan om jou doel te bereiken. En daarbij gebruiken we social media!

Bedenk daarbij het volgende:

  • Waarom wil ik social media inzetten?
  • Wat wil ik ermee bereiken?
  • Hoe ga ik om met eventuele klachten of andere negatieve reacties?
  • Welk budget stel ik hiervoor beschikbaar?

Kun je niet fysiek je klanten bedienen, laat dan zien dat je er nog wel steeds bent.

Maar online programmaatjes of teksten die klanten kunnen uitvoeren. Geef ze informatie, die ook zij, nu ze waarschijnlijk niets kunnen doen, kunnen uitvoeren nu ook hun business stil ligt.

Maar niets doen, kost je klanten. Want andere laten zich wel van hun beste zijde zien!

Tip 5: Laat zien wie je bent en wat jou bijzonder maakt als persoon en ondernemer

Je kunt nu van de gelegenheid gebruik maken door jou klanten ook te laten zien wie jij bent. Denk eens niet alleen in zakelijke oplossingen.

Laat nu eens zien waar nog meer je passie ligt en gebruik dit in je social media campagne. Ben je naast je drukken baan als ondernemer ook nog in je vrije tijd scheidsrechter in de sport, vertel daar eens over. Laat eens een leuke foto zien daarvan!

Klanten gaan dan niet meer naar een product kijken, maar denken nu elke keer als ze een scheidsrechter zien, aan jou product. Zo bind je je klanten aan een persoon achter het product.

En kom je erachter dat jou website wel wat meer boost kan hebben, neem je gewoon contact op met ons! Gaan wij eens kijken of wij voor jou een mooie inspirerende nieuwe website kunnen maken!

AB |